Udfordring: Sig dit navn
Denne artikel vil guide dig igennem en udfordring i kodenøglen Funktioner på Code.orgs Introduktion til JS: Tegning. Udfordringen fokuserer på oprettelsen af en funktion, der udfører en sjov handling, når du siger dit navn. Vi vil gennemgå de forskellige trin og kodestykker for at hjælpe dig med at løse denne udfordring.
1. Opdatering af tegnefladen
Før vi begynder at arbejde med funktionen, skal vi opdatere vores tegneflade, så den har plads til at vise beskeden om vores navn. Vi kan gøre dette ved at ændre størrelsen på vores tegneflade ved at tilføje følgende kode:
size(400, 400);
Denne kode definerer størrelsen på vores tegneflade til 400 pixels i bredden og 400 pixels i højden. Du kan ændre værdierne, hvis du vil have en større eller mindre tegneflade.
2. Oprettelse af funktionen
Nu hvor vores tegneflade er opdateret, kan vi begynde at arbejde med funktionen. Vi skal oprette en funktion, der viser en besked ved hjælp af vores navn. Lad os oprette funktionen ved at tilføje følgende kode:
function sayName() { var name = prompt(Hvad er dit navn?); // Prompt bruges til at indsamle brugerens navn text(Hej + name + !, 200, 200); // Viser beskeden med navnet i midten af tegnefladen}
Denne kode opretter en funktion ved navn sayName. Funktionen bruger prompt-metoden til at indsamle brugerens navn, og derefter vises en besked med navnet i tegnefladens centrum.
3. Kald af funktionen
Når funktionen er oprettet, skal vi kalde den for at aktivere den sjove handling. Tilføj følgende linje kode til dit program:
sayName();
Denne kodekalder funktionen sayName. Når programmet køres, vil funktionen blive udført, og brugeren vil blive bedt om at indtaste deres navn og se beskeden på tegnefladen.
4. Test af funktionen
Prøv at køre dit program og se resultatet. Når programmet kører, vil du blive bedt om at indtaste dit navn. Indtast dit navn, og se beskeden, der vises på tegnefladen.
Med denne challenge har du lært at arbejde med funktioner og bruge prompt-metoden til at indsamle input fra brugeren. Du kan nu eksperimentere med at tilføje flere funktioner eller ændre beskeden, der vises.
Jeg synes, at denne challenge er en fantastisk måde at lære om funktioner og brugerinput på. Det er sjovt at se, hvordan man kan interagere med brugerne via en simpel besked på tegnefladen. – En tilfreds bruger
Med denne challenge har du lært at lave en simpel funktion, der interagerer med brugeren på en sjov måde. Dette er blot en af de mange mulige anvendelser af funktioner i programmering. Ved at bruge funktioner kan du organisere og genbruge din kode på en mere effektiv måde.
Fordele | Ulemper |
---|---|
– Lærerig og sjov udfordring | – Kræver grundlæggende kendskab til JS |
– Giver mulighed for at eksperimentere med funktioner | – Begrænset i kompleksitet |
Gennem denne udfordring har du forstået, hvordan man opretter og kalder funktioner. Du kan nu bruge denne viden til at opbygge mere avancerede programmer og udvikle dine JS-færdigheder endnu mere.
- Opret en ny funktion, der viser brugerens alder sammen med navnet.
- Ændrer beskedens farve og størrelse.
- Sæt funktionen i en løkke, så den vises gentagne gange.
Du har nu alle de nødvendige oplysninger for at udføre denne udfordring. Held og lykke med at fortsætte din rejse ind i JS-programmering!
Ofte stillede spørgsmål
Hvad er formålet med Say Your Name udfordringen i Intro to JS: Drawing?
Hvad er en funktion i JavaScript?
Hvordan deklareres en funktion i JavaScript?
Hvordan kalder man en funktion i JavaScript?
Hvad er et argument i en funktion?
Hvad er en parameter i en funktion?
Hvad betyder det at returnere en værdi fra en funktion?
Hvorfor er det nyttigt at bruge funktioner i programmering?
Hvordan kan man tegne bogstaver i JavaScript ved hjælp af funktioner?
Hvilke andre anvendelser kan der være for funktioner i programmering?
Andre populære artikler: LC Natural Response – Derivation • Checking if an equation represents a function • Michelangelo: Billedhugger, Maler, Arkitekt og Digter • Arc length som en brøkdel af omkredsen • Det er dyrt at have inflation – en gennemgang • Sexbestemmelse hos mennesker (praksis) • Distance mellem planer • States of matter og intermolekylære kræfter • Bernini, Saint Peters Square • Checks on the presidency: gennemgang • Multiplication and division: Quiz 5 • Division | Klasse 4 matematik (Indien) • Magnetiske di poler: En dybdegående undersøgelse af det magnetiske dipolmoment • Simplifying radical expressions: to variabler | Algebra • Comparative advantage definition and worked example • Wisconsin v. Yoder (1972) • Sequencing, selection, and iteration i AP CSP • Syntese ved brug af alkynforbindelser • Alkohol eller ethanol-fermentering • MAP Accelerator – En dybdegående analyse af Khan Academys matematik-akceleratorværktøj